Kattvakt!

När Izabell och Patrik är på vift i fjälls så är jag och Jocke kattvakter....det skulle trots allt vara riktigt mysigt med en katt i huset. Skit allergi.....suck!
 
 
 
Första gången jag var där så var de rädda för mig...de sprang båda två och gömde sig. Småkissarna! Idag så var det annat ljud i källan.
 
Möttes av detta.....hahaha!
 
 
När jag gick in så var de inte lika rädda denna gång....jag klappade Blaze, men Bagheera ville inte bli kliad. Men, fick klappa honom lite i allafall....
 
 
Bagheera var först till kvarn när det gällde maten....han åt direkt från skålen jag använder för att fylla på mat. Men, det var inte alls slut i matbehållaren de har till katterna.....är väl godare direkt från burken...hahha.
 
 
 
Satte mig sedan i soffan och kliade Blaze lite.....han tyckte nog jag luktade underligt.
 
 
Bagheera.....är en duktig kisse som tvättar sig efter maten.
 
 
 
Nu blir det lite laserbus.....eller det var Bagheera som busade och Blaze undrade vad det var för grej som stod på golvet.
 
 
Lite närhet ville Blaze ha....oj, så han strök mig efter benen. Katthår fulla byxorna.....ja, jissses så skönt det är att ha en hund som inte löser päls.
 
 
Nu är det Blaze tur att få mat....men han var ännu mer kräsen. Han ville ta maten direkt från handen. Det klart han fick det...hahaha! Bagheera tycte detta såg väldigt intressant ut...så han kom i full fart för att inspektera vad för gott Blaze fick. De ska skämmas bort....eller hur?
 
 
Nä....nytt besök i morgon och kanske blir det några fler bilder också på Izabell och Patriks underbara pälsbarn :)