Inskrivning inför Operation...

Idag hade jag en tid för inskrivning klockan 10:30, men jag var redan där på plats vid 09:30. Jag var där så långt i förväg på grund av att jag skulle ta blodprov stod det i pappet jag fick hem. Man vet ju inte hur lång tid man får vänta på sjukhus.....eller hur?
 
 
 
Ingången till kirurgmottagningen är flyttad....nu är apoteket där. Så traska vidare och leta efter ingången till kirurgmottagningen.....till slut så!
 
 
 
Fick sitta och vänta i ca 30 minuter, sedan kom en sköterska som skulle ta blodprov på mig. Huvva! Spruträdd som jag är så blev det naturligtvis strul....inte på grund av mig denna gång. Allt är numera inlagt i datan för att minimera pappersförbrukningen kan jag tänka. Sköterskan laddade upp min sida och såg då att hon skulle ta två rör.....grön och blå. In med sprutan i armen och tar två rör blod från mig....tar ut sprutan och sätter på plåster. Sköterskan går tillbaka till datorn och börjar bläddra.....och så utbrister hon: -"Förlåt, förlåt, förlåt!". Jag undrar naturligtvis vad hon menar och då sa hon att längre ner på sidan så står det att det ska tas ett tredje rör (ett lila). Allvarligt! Det vara bara att kavla upp den andra ärmen och få sig ett stick till.....jag som är spruträdd. Nu har jag plåster i båda armvecken...tur hon var superduktig att sticka!
 
 
 
På pappret som de skickat hem till mig så stod det bara att jag skulle ta blodprov, men i deras papper så stod även EKG med. Så iväg med en röd lapp mot EKG provtagningen! Naturligtvis så gick jag fel först och hamnade inne på akuten....suck! Men, blev sedan visad till rätt korridor....hahaha!
 
EKG:et så bra ut!
 
 
 
Nu är det bara att hitta tillbaka till kirurgmottagningen och sätta mig att vänta på doktorn. 10:30 hade jag tid med kirurgläkaren.....och tiden den gick och gick....suck! Men, vid 11:15 dök han tillslut upp....."bara" 45 minuter sen.
 
Läkaren sa att han inte hunnit läsa in min patientjournal - så jag fick själv berätta vad som hänt. Det stod på pappret jag fick att jag skulle förbereda frågor inför operationen, men han kunde inte svara på en enda fråga....hon trodde en massa bara. Det var inte han som skulle operera mig.....varför sitter han då med mig för? Han kollade hjärtat, lungorna och blodtrycket (120/80)...allt var helt OK.
 
 
 
Nu lämnar jag detta ställe för denna gång och återkommer igen på söndag....då ska jag läggas in på riktigt på kirurgavdelningen!
 
 
 
Var så hungrig - så jag tänkte fika på sjukhuset. Men, där var alla bord upptagna.....så jag gick vidare till bilen och stannade till på Lundbergs Bageri istället. Var sugen på något sliskigt, men kom på att pappa inte får äta sött.....så det bidde varsin bit smörgåstårta istället. Ska man lyxa till det på en torsdag så ska man + att jag ville fira att alla prover var bra inför operationen.
 
 
 
Min chef ville veta hur länge jag ska vara borta från jobbet...men, läkaren hade inte en aning. Han trodde ca 1 månad, men kunde inte säga någonting säkert. Jag förstår honom samtidigt, det kan inte vara lätt att veta det innan de öppnat upp och sedan sett hur jag läker och mår efter operationen. Men, man fick inte lyfta tungt på ett tag i allafall sa han på grund av att man kan få brock. Vad ska jag säga till chefen? Kan kanske avvakta tills på måndag efter operationen....bara skicka ett sms när man vet mer - om jag orkar då.
 
Måste säga att det är riktigt pirrigt nu.....