Följsamhetsträning!

Idag åkte jag själv till hundträningen.....trots mitt dåliga lokalsinne! Jag tänkte att jag har ju två timmar på mig att hitta till rätt plats, men det gick utav bara farten. Jag kom rätt.....hahahah!
 
 
 
Framme....jippi!
 
 
 
Men, oj så det var varmt där inne idag....där inne i det enorma växthuset. De till och med eldade....eller vad det nu var, det kom då i allafall rök från skorstenen.....phu! Av med jackan.....så varmt var det och när väramren gick igång så dånade det verkligen inne. Sådana här dagar borde man INTE få vara inomhus :)
 
 
 
Nu börjar vi dagen träning - följsamhet, stanna, hit och ligg....
 
Det var några stycken till som var där och tränade, bland annat Lena med sina härliga pudlar Tuffy och Mio. Lena hjälpte mig lite med ligg på Maya....vi kom helt enkelt fram till att hon inte riktigt befäst det kommandot ännu. Hon förstår inte ordet till 100% än. Nu blir det ligg träning som gäller i fortsättning + fortsatt följsamhet. Maya funkar så mycket bättre utan koppel märkte jag....hmmmm!
 
Till dagen träning använde jag mig utav klicker, godis och en leksak......det ska vara roligt att träna!
 
 
 
Nackdelen med att börja jobba är att jag inte kan vara där hela tiden ut....ända tills 14:00. Jag måste ju hem och sova innan jobbet också....suck! Nu åker vi hem......duktigt jobbat Maya!