Rakat nos & 1 1/2 tass

Ni alla pudelälskare - när anser ni att det är dags att raka nos och tassar?
 
Jag fixar inte orakade pudelnosar - jag tycker de ser så otroligt ovårdade ut då. Detta är max längd som Maya har på sin nos innan det kliar för mycket i händerna på mig.....att få hålla i en rakapparat! Än hur långhårig och ovårdad pudeln är, så ser de så mycket mer vårdade ut bara genom att de har en rakad nos. Håller ni med mig?
 
 
Det ser inte ut att vara så mycket.....men, det blev en rejäl hög av det bortrakade pälsen på hennes lilla nos.
 
 
När vi ändå var nere i klipprummet så passade jag på att klippa hennes klor, men jag hade glömt glasögonen...så jag vågade inte ta så mycket på dom. Varför ska man börja se dåligt på nära hålla för? När jag började raka tassarna så hann jag bara 1 1/2 tass innan rakapparaten måste laddas. Hade glömt att sätta den på laddning senaste gången jag var och rakade nosen på Izor...suck! Det blir en sväng till ner till klipprummet ikväll....hon kan ju bara inte gå med rakade och orakade tassar.....hua.
 
 
Medan rakapparaten är på laddning så passar vi på att gå ut på en kort promenad. Oj, så det blåser/stormar ute och det är riktigt kallt.....bara 15 grader. Snacka om att man blivit bortskämd med varmt väder den senaste tiden....så det blev jacka på under promenaden...
 
 
När vi kom hem så blev det den obligatoriska busandet hemma på gården....
 
 
Åh, så jag ÄLSKAR nyrakade pudelnosar......
 
Jag har märkt att de som nyss skaffat pudel (för första gången) eller de som inte har pudel.....har en tendens att tycka pudeln är finare med lite hår på nosen. När de brukar säga detta så kontrar jag alltid med: "- Är den din första pudel eller du har ingen pudel själv?".Det roligaste är att det oftast stämmer till 99%....hahahah!
Har ni reflekterar själv på detta?
 
Nä, nu ska jag gå och snusa och pussa på en nyrakad pudelnos som sitter på världens bästa Maya....
 
Ps....imorgon åker hon i badet!