Promenad

Promenaden började så vackert och slutade med en rysning......
 
Det är jämngrått ute idag, men inte en droppe regn än så länge. Jag och Maya bestämde oss för att gå ut på en promenad. Än fast det är grått på himlen, 15 grader och solen lyser med sin frånvaro, så är blommorna fortfarande vackra....
 
 
Jag hade inga direkta planer på vart vi skulle gå, men det hade Maya. Hon visste precis vart stigen in till skogen var. Hon stannade och tittade på mig och visade med hela kroppen vart hon ville vi skulle gå. Vem kan motstå hennes önskan...hhahaha. Hon blev överlycklig när jag började gå över vägen....mot skogen!
 
 
På vägen hem fick jag en smärre chock.....det låg en orm helt öppet på infarten till ett hus en bit ovanför oss. Den bara låg där helt blixtstilla. Tur så upptäckte inte Maya den före mig.....fy så äckliga djur detta är. Hoppas den blir överkörd......blä! Ska ormar vara sådär platta? Ryser fortfarande bara jag tänker på den. Man blir ju livrädd över vad ormen kunde ha gjort mot Maya! Ska man måste vara livrädd att vara ute och gå i skog och mark....det räcker väl att jag tycker det är olustigt att gå långt inne i skogen med tanke på att det finns björnar runt omkring oss. De säger att både orm och björn flyr när de känner lukter, röster, vibrationer i marken....men, denna orm låg blixt stilla och bara blängde på mig kändes det som.....huvva!
 
 
Som om inte detta var nog med ormen, så hittade Maya en död fågel efter vägkanten bara ett stenkast ifrån där ormen låg. Maya var mer intresserad av fågeln än av ormen.....och det är ju i och för sig bra!
 
 
Vi avlsutar detta inlägg med något vacker istället.....eller hur! Vill ju inte ge er mardrömmar....hahahah!
 
 
#1 - - emma:

usch så läskigt med en orm, och vad bred ormen ser ut att vara!

Svar: Fy...så rädd jag blev....ryser bara jag tänker på det. Ska ormar se ut så där?
CARINA WESTIN

#2 - - Rebecca Adnell:

Härligt det ser ut! Ormen inte lika så härlig kanske ;)

Svar: Nä.... Fy så rädd jag blev när jag upptäckte den 😲
CARINA WESTIN