Izor på besök...

Hämtade Izor nu på morgonen efter jobbet.....han ska vara hemma hos oss hela dagen och en bit in på kvällen. Mina föräldrar ska iväg på en "hemlig resa" med pensionärgänget.....trevligt!
 
Det tog en bra stund innan jag äntligen kunde somma i morse. Izor var lite orolig och Maya var hela tiden och snusade på honom....som han inte alls gillar att hon gör. Men, tillslut så kom han till ro och vi alla kunde somna.
 
När vi vaknade igen så gick vi ut på en promenad. Det blev ingen lång promenad, det är så varmt ute. Vi har nu 24 grader i skuggan...pust! Det märks att Izor börjar bli så gammal, han hör nästan inte (han hör höga visslingar) och verkar inte se riktigt bra heller....han har svårt med avståndsbedömmningen när han ska hoppa upp på något. Han är idag.....15 1/2 år gammal. Han har också blivit mycket stelare i sina leder....men, vad kan man annat begära av en gammal farbror. Det är faktiskt lite ledsamt att se......vill ju ha honom kvar för alltid hos oss.....vår allas älskade Izor.
 
 
Hemma på gården så försökte Maya få igång Izor i bus, men som alltid så vill/orkar han inte det....tills Mayas stora förtret.
 
 
När vi kom in så slappade vi i soffan framför tv:en ett tag och jag passade på att äta lite frukost...
 
 
När vi slappat klart så gick vi ut i solen igen ute på gården.....det blåser lite så det är ganska skönt trots allt. Jag är verkligen ingen soldyrkare, jag tycker det helt enkelt blir alldeles för varmt.....jag är en ren och skär höstmänniska - med klar luft att andas in. Men, ska egentligen inte alls klaga.....det är en otroligt härlig tid just nu....än fast solen är varm.
 
 
Neeeeej......måste vi verkligen gå in redan, säger Maya!