Blomplantering....på Sveriges nationaldag!

 Det är Sveriges nationaldag idag......hejja Sverige!
 
 
Vad hittar man på en dag som denna så...jo, vi åkte och handlade lite blommor till blommlådor, urna och till rabatten. Vi åkte till Sundåsen helt enkelt...nu ska det shoppas blommor! Det finns så otroligt mycket att välja på, men denna gång så ska vi variera lite i blomlådorna - nya blommor och mer färger!
 
 
En vagn kommer lastad med dagens blominköp....visst är de vackert med alla olika färger.
 
 
Nu åker vi hem och planeterar.....jippi! Vad allt blir fint på en enda gång, med lite blommor och färg här hemma på gården. Underbart! Maya var inte så hjälpsam.....hon hade fullt upp med att busa. Jag är faktiskt lite tacksam över det.....hahhaha!
 
 
Jocke fortsätter med att rensa rabatten och jag fyller på med ny fräch jord.....och Maya är nyfiken som vanligt. Jag planterar också ut ett helt gäng lavendel i rabatten.....så underbart gott det doftar och så vackra dom är. Jag är så otroligt nöjd med dagens arbete.....det är så roligt när man ser ett resultat på en och samma gång. Visst blev det fint med lavendeln i rabatten!
 
 
Nu ska det bara vattnas......Maya passar på att dricka lite direkt ur vattenkannan!
 
 
Solen tittar fram mellan molnen......precis lagomt så att jag kunde knäppa lite kort på alla de vackra färgerna!
 
 
Bron fick också bli lite piff......hhahah!