Ljusfolket

(6 tim 14 min)
 
Alldeles för många av oss låter rädslan styra våra liv. Vi är rädda för att aldrig hitta kärleken, rädda för att välja fel jobb och fullständigt livrädda för att dö. Vissa av oss är så rädda för döden att vi inte vågar leva livet fullt ut. Med sin tredje bok, Ljusfolket, visar författaren att det faktiskt inte finns något att vara rädd för. För livet tar inte slut när vi dör. Våra själar lever vidare på andra sidan och när vi är redo återföds vi till jorden för att skaffa oss ytterligare erfarenheter och växa som människor.
 
Som läsare får du här veta mer om hur din egen livsplan som du utformar redan innan du föds! och omhur det vi kallar intuition i själva verket kan vara viktiga budskap från din himmelska guide. Följ med på en resa bland änglar och onda andar, tvillingsjälar och utomjordingar en resa till andra sidan!
 
Boken får en 4:a av mig!
 
Tror ni på liv efter döden.....ja, då ska ni som jag verkligen läsa denna bok!  Boken handlar om Benny Rosenqvists liv och hur han träffade "ljusfolket" när han blev allvarligt skadad som 7-åring.
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Jag fick många tankeställare och jag måste erkänna att jag läst denna bok för några år sedan och blev redan då helt fascinerad över vårt liv och hur vi väljer att leva det....
 
Benny beskriver på ett otroligt sätt hur livet efter döden fungerar och även när vi väljer att komma tillbaka på jorden....vi ska bli fulllärda innan vi hamnar i den högsta nivån.....Nirvana! Jg har alltid trott på detta, att vi är på jorden för att lära oss något - bli en bättre människa, en godare människa, en människa som visar kärlek och empati. Jag vet att jag har en hel del kvar att lära.....så vem vet vilken människa jag kommer tillbaka som. Jag har förnimmelser om tidigare liv....en jagad häxa, en rik bortskämd dotter i ett slott på Irland, en soldat i ett krig m.m.
 
Han skriver också så fint om de förståndshandikappade - att det är änglar som återfötts för att enbart sprida kärlek. Vilken vacker tankt!
 
Han menar också att alla religioner har en enda GUD - och att GUD inte är en person utan ett tillstånd av ren kärlek....helt enkelt en gudomlig energi. Men, att tyvärr så finns det de som tolkar olika religioner på ett vridet sätt - helst när de säger att de strider för religionens skull. Det kan inte vara mer fel än så!
 
Vi har alla också skyddsänglar eller guider.....som följer oss från första stund - när dessa talar till oss så är det det vi kallar för intuition.  Vi skriver alla vår eget bok om vårt liv på jorden....när man dör så spelas allt upp och man sitter ner och funderar på vad jag måste göra för att lära mig mer av något - tex empati. Jag tror fullt ut på detta.....till 100 %.
 
Alla människor du träffar har kommit olika långt på sin resa till Nirvana - ett som jag vet med säkerhet, det är att min dotter Izabell har kommit långt på sin väg.....det bara känns, svårt att beskriva....men, så är det!
 
Möt människor med kärlek - inte hat! Du vet inte vem du kommer att återfödas som.....tänk på det! Jag fick iallafall en ordentlig tankeställare....jag ska bli snällare och mer empatisk gentemot anda människor.
 
Jag måste köpa denna bok.....