Dagen före avresa....

Dagen innan avresa.....mot Normandie i Frankrike......finns det en hel del att göra, pust!
 
Idag medan Jocke jobbar sin sista arbetsdag innan hans semester börjar.....har jag haft det fullt upp. Började med att bada och klippa Maya. Izabell kom och hjälpte mig lite.....hade lite svårt för att se hur jag skulle ha nacken på henne. Öronen och håret på kroppen blev korta....skönt nu i sommarvärmen.
 
Så här såg trasselsudden ut innan....
 
 
Klippa, klippa och klippa....innan så var det rakapparaten som fick arbeta på hela hennes kropp (förutom benen, huvudet, nacken och svansen. Jag har ju som sagt var sett en sådan söt klippning på en pudel på Pinterest...och ville ha likadant på Maya (fast med rakad nos). Tusen tack för din expertis Izabell!
 
 
Efter klippningen så blev var det bus som stod på agendan. Mays stormtrivdes med att bli jagad av Izabell....de sprang som tokar båda två.
 
Visst blev hon så docksöt!
 
 
När Izabell åkte hem igen så tog jag bilen till affären för att handla det sista innan avresan i morgon. Det märks att det är många som går på semester idag...hua...så mycket folk det var inna på affären...
 
 
Hemma igen så var det bara att börja bära ut matvarorna till kyl och frys och lite annant smått och gott...
 
 
Blommorna måste vattnas utomhus (än fast det ser grått ut på himlen) medan jag slet med vattenkannan så roade sig Maya bara....man borde vara hund istället...hahaha!
 
 
Nu är det kvar att göra innan avresa: Vattna blommorna inne, ut med lite grejer till husbilen (såsom GPS, backkamera m.m.), fylla vatten, fylla på olja och spolarvätska, ducha de tvåbenta, bära ut lite skor, alla kläder vi ska ha med oss bar vi redan ut igårkväll...
 
Nu väntar jag på att Jocke ska komma hem så vi kan äta....är så hungrig (har bara ätit frukost idag).
 
Jo, jag kommer nu under denna semestertripp försöka blogga via mobilen så gått det går. När jag kommer hem igen kommer jag att lägga ut en dag om dagen....för er som är intresserad av att se vart vi varit någonstans med husbilen. Om det finns Wifi på campingarna vi tar in på efter resans gång det vill säga....annars så lägger jag upp bilder på Instagram under namnet @pudelcarina
 
Ha nu alla en trevlig semester vad ni än hittar på.....Kram på er alla!