Vad det snöar...

Skottade gården igårkväll, men det syns inte alls idag - tur att snön är lätt och fluffig. Maya tycker det är hur roligt som helst och försöker till och med fånga flingorna...
 
 
 
Ut i bilen och köra i snön ut till mina föräldrar...de ska vara Maya vakt medan jag ska på en ergonomiutbildning på mitt jobb klockan 14:00. Typiskt att snön ska vräka ner när man måste ut ock köra bil.....suck!
 
 
 
Hundarna busade ett tag ute...eller det var i och för sig Maya som stod för det mesta utav busandet. När vi gick in så fikade vi och surrade en stund innan jag måste åka vidare...
 
 
 
Det var en himla tur att jag åkte lite tidigare till mötet - det var flera stopp efter vägen på grund av all snö. Det var traktorer, lastbilar....till och med lastbilar som fastnat och som jag knappt kunde komma förbi. Men tillslut var jag framme på jobbet....minst 10 minuter senare än vad det borde a tagit dit.
 
Ergonomikusren var helt ok, men mycket av det han sa var helt självklart....men tyvärr inte alltid lätt att göra i mitt jobb. Det blir många tunga lyft, vridningar av kroppen, monotona röresler m.m.
 
 
 
Snön fortsätter att vräka ner.....till Mayas stora glädje. Men, för husse och matte står snöskottning på schemat ikväll....igen! Pust....tur att snön är fjäderlätt...stora fluffiga och faktiskt rikitgt vackra flingor som dalar sakta ner från himlen.

 
 
Nä, nu måste jag börja med maten...det blir falukorv i ugn idag hade jag tänkt...
#1 - - Jessica Högberg:

Det där kan man kalla snöfall=) Den snöiga hundnos bilden är underbar! Då måste du lyssna när Henrik Dorsin rappar "korv i ugn", den är underbar, haha

Svar: HAhahah...måste nog lyssna på den :)
CARINA WESTIN

#2 - - Jessica Högberg:

Gör det, Dorsin är ett galet geni och ordkonstnär=))