Skitväder!

Idag är det inte så roligt att vara ute....eller...jo, frågar du Maya så säger hon något helt annat...hahahah! Men, vi var ute en liten stund på gården och det snöar på tvären just nu.....suck!
 
 
 
När vi kom in igen till värmen - så tog jag fram toarullarna som jag har i en tom glasslåda och lite hundgodis....nu ska hon få använda hjärnan och nosen hade jag tänkt. Detta är andra gången hon fått denna utmaning och på en gång så tog hon upp en av toarullarna och kastade ner den på golvet....sedan kom rulle två och tre. Hon har kommit på att hon inte behöver ta bort alla rullarna....det går bra att flytta omkring dem med nosen i lådan och på så sätt komma åt allt godis. Smart tjej!
 
 
 
Men, inte räckte det med lite hjärngympa för att hon skulle bli lite trött....nä.....mer lek i soffan. Jag kastar och hon hämtar....om och om igen!
 
 
 
Nu har hon lagt sig för att vila en stund.....i korgen under mitt skrivbord. Men, så fort jag kliver upp så är det full fart igen. Det märks att hon blivit äldre....hon sover inte lika mycket nu som förr. Men, samtidigt så får hon sova väldigt mycket....stackarn. När Jocke lägger sig så hoppar hon upp i sängen och sover på min sida hela natten..tills jag kommer jag hem på morgonen. Då blir det ut och pinka, busa och hon får också frukost. Hon är väl vaken ca 2 timmar från det jag kommer hem och Jocke åker på sitt jobb.  När Jocke åker iväg så kommer hon upp till mig och hoppar upp i sängen och lägger sig för att sova igen....nu på Jockes sida av sängen.
 
Men, för att försöka se det positiva i detta sovande....så behöver hon ALDRIG vara ensammen! Hundar som får vara ensammen hemma på dagarna lär väl också ligga och sova då husse/matte är på jobbet....eller hur? Jag kanske inte behöver ha så dåligt samvete trots allt....
 
 
Älskade lilla vovve!