Promenad och bus

Skulle ha tagit på mig långklasongerna idag när jag och Maya gick ut på en promenad. Det är -10 grader och jag blev iskall om mina ben....brrrrr. På grund av min klantighet så blev det en kortare promenad idag, men vi busade förstås på gården ett tag innan vi gick in.
 
Solen försöker titta fram, men orkar inte riktigt tränga igenom molnen. Jag längtar så efter en klarblåhimmel och en strålande sol....det var länge sedan nu känns det som.
 
Vilken snö vi fått de sista dagarna...
 
 
 
Hemma på gården igen och då är det bus med pinne som står på schemat...som alltid! Maya har verkligen en bra nos....hon älskar när vi kastar ut den lilla pinnen i snön så att hon får leta efter den. Hon dyker med ansiktet ner i snön och så börjar hon gräva.....stoppa ner huvudet igen och så gräva. Tillslut så kommer hon stolt med pinnen i munnen. Duktig tjej!
 
 
 
Nu blir det en varm kopp te innan vi åker och handlar lite mat + lite mer hundgodis!