Att en pinne kan vara så rolig...

Att en sådan enkel sak som en gren från vår granhäck kan vara så rolig att leka med.....en pinne helt enkelt. En pinne som Maya kastar omkring med, gömmer i snön och letar fram, springer, vill bli jagad, tuggar och inbjuder till lek med. Kort och gott en helt vanlig pinne.....så otroligt vansinningt roligt...som hon kan busa i evigheter med.
 
 
 
Idag så bröt jag av en ny pinne åt Maya från vår granhäck - de andra har försvunnit i snön efter gårdagens snöskottning. Hon kommer säkert att hitta åt dom bara hon får upp vittringen på dom igen. Men, tills dess får hon kort och gott en ny av matte.
 
Kasta då.....kasta då......kasta då....kasta då!
 
 
 
NU kommer det massor av bilder.....håll till godo!
 
 
Nu har vi säkert varit ute i 20 minuter och bara kastat och jagat Maya med pinnen i munnen. Hon springer varv på varv i gångarna som Jocke skottat upp åt henne i full fart, det ser ut stundtals som om hon flyger i luften. När vi skulle gå in så stod hon bara där med pinnen framför tassarna och tittade på mig. Det var precis som om hon sa: "-Allvarligt.....ska vi redan gå in?"

 

Och så lite färg i tillvaron som piggar upp....min vackra lila bukett av tulpaner.....I Love it!
 
 
#1 - - Jessica Högberg:

Är matte tråkig?? Partypooper?? Ha ha... Underbara tulpaner!

Svar: Hahaha...skulle hon få som hon ville så skulle vi bo utomhus tror jag....hahaha. Ja, bara älskar lila tulpaner....alla verkar ha sin egen favoritfärg när det gäller tulpaner. Vad är din färg?
CARINA WESTIN

#2 - - Jessica Högberg:

Gula på våren=) Nu köper jag rosa för att farmor älskade dom...