Tripp till IKEA...

Dagen började bra....ingen snö utan solen verkar vilja kliva upp idag. Perfekt....hade varit lite smått orolig att behöva åka till Umeå i snöoväder - men idag var vädrets makter med oss...trots det var riktigt kallt.
 
 
 
Jag och Jocke åkte och hämtade upp Izabell, lämnade sedan Maya hemma hos mina föräldrar och så bar det av till brorsan för att hämta pappas släpvagn.....Umeå here we come! Izabells ska köpa vitrinskåpet hon fick av oss i julklapp....därför behövdes släpvagnen + en massa annat såklart som får plats inne i bilen.
 
 
 
Vi började med att gå och dricka chai latte x 2 och en cappuccino + att Izabell tog en macka av något slag. Vi kan ju inte handla på tom mage...eller hur!
 
 
 
Nu börjar shoppingturen....
 
 
 
Nu är det bara att gå till kassan och betala och se glad ut....pust! Vagnen närmast i bild är min och Jockes...allt det andra tillhör Izabell....hahahah. Ja, vad köpte vi då - jo, det bidde tavelramar, kuddar (till husbussen), badrumsmatta (till husbussen), råttor (till Maya), doftljus x 3, värmljus, flaskor till olja och vinäger, mindre knivar (till husbussen), stort lakan, mindre lakan x2 (till husbussen) och två underlägg till bakplåtar. Jag tror jag fick med allt...jo, förresten....kudde och täcke till mig....thats it! (tror jag)....
 
Nu ska vi bara ut genom kassan och stuva in allt i bilen och på släpvagnen....
 
 
 
På vägen hem så stannade vi till på Lena´s vägkrog för att få i oss lite mat....oj, så det var gott, jag var riktigt hungrig.
 
 
 
Nu ska vi bara lasta av allt Izabell köpt.....jag tror banne mig hon fick hop en hel kundvagn med olika saker + vitrinskåpet.
 
 
 
Till Järved och Maya....lite fika och surr hos mina föräldrar innan vi åkte och lämnade tillbaka släpvagnen. Vi var hemma strax före 20:00 ikväll - vi har alltså varit i farten i 8 1/2 timma idag allt som allt.....pust! Nu sitter Jocke nere och har hällt upp ett stort glas whiskey till sig själv...det är han väl värd.
 
Jo, Maya älskade verkligen IKEA råttan....likaså Izor som också fick en. Önskar bara att jag hade köpt fler på en gång....
 
Nä, ner i soffan och se på vad Edward Bloom har att erbjuda i sångväg....låten ska visst handla om mat...hahha!
 
#1 - - Jessica Högberg:

Ska man ändå till IKEA med släpvagn kan man handla ordentligt 😉

Svar: Jag vet....men, det var så mycket jag ville köpa...men, men.....det får bli en annan gång. Måste först kolla vad jag behöver....hahhaah :)
CARINA WESTIN