Nu är Maya tovfri!

Idag har jag tagit tag i det jag retat mig på ett antal dagar nu...hennes tovor. Så idag blev det en grundlig genomgång av hennes päls....men både kam och karda. Men, vad skönt det är nu att ta på henne utan att känna dessa hemska tovor. Men, jag hittade bara tre större tovor på henne.....en bakom ena örat och två på vardera bakben.
 
Vi hade pälsvård i soffan idag.....kul att variera sig lite...hahahah! Nu börjar vi kammandet och kardandet....
 
 
....första benet klart - nu är det bara resten kvar....hahaha!
 
 
Nu kör vi....
 
 
 
När hon var klar så måste det naturligtvis börja busas lite....
 
 
 
Vi gick sedan ut på gården en stund.....jisses vad det blåser!
 
 
Jag måste bara få säga att Maya har en helt underbar päls....hon får tovor oftast bara på två olika ställen på hennes kropp. Mayas tovställen är bakom öronen och på bakhasorna...thats it! Så underbart det känns att kunna ta en tät kam och dra igen om hennes päls utan att det tar stopp någonstans....magisk känsla för en pudelägare....hahaha! Det måste ju också vara superskönt för Maya att inte behöva ha en massa tovor i sin päls....
 
Älskade vovve <3