"Mello" yra i Ö-vik

Det är "mello" yra i Örnsköldsvik just nu - deltävling nummer 4 går av stapeln på lördag.
 
Jag och Maya hade en massa ärenden idag....men, vi passade på att gå en sväng på stan innan ICA och Reginas. Det snöar bamseflingor och är riktigt kallt...brrrr. Maya fick ha på sig sitt varma täcke idag, både för att ha ute + att hon skulle få sitta i bilen ett tag också. Vi gick förs ner till "arenan" där Melodifestivalen kommer att gå av stapeln, men det var inte alls så pyntat som jag hade hoppats och trott...liten besvikelse faktiskt.
 
 
Väl inne på stan så var det lite mer mellokänsla, med mellosymbolen på torget och scener som höll på att sättas ihop + det ihoprullade röda mattan. De flesta butikerna hade mellotema i sina skyltfönster och Izabells arbetsplats var inget undantag.
 
Jag och Maya träffade på en gammal farbror som nästan skrek: - Hej Pudeln.....hej Pudeln! Han ville helt enkelt hälsa på henne. Vi stod och pratade en stund och han klappade Maya....det har hon absolut ingeting emot - uppmärksamhet är härligt. Han tyckte att hon hade så underbart vackra färger.....kan inte annat än hålla med honom...hahaha.
 
 
Passade på att gå och väga Maya hos veterinären när jag ändå var där + att Maya fick vara där utan att något hände. Bra träning....det är inte otäckt varje gång man går in genom dessa dörrar.  Vi genade genom från veterinären in till zoobutiken och Maya tyckte de var lite spännande tror jag.
 
 
Nä.....packa upp matkassarna och sedan ta en kopp te framför tv:en - det låter som en bra idé tycker jag!