Kaffe Karlsson

Provade en kaffedrink ikväll till mellon....hejja Fuldans...hahahah! Än fast jag inte är någon kaffedrickare precis, så kände jag att jag måste bara testa denna + att vi hade alla ingredienser hemma....
 
 
Kaffe Karlsson
 
Ingredienser:
1 cl apelsinlikör, tex Cointreau
4 cl Baileys Orginal Irish Cream
1 kopp starkt kaffe
 
Garnering:
 
1 dl vispad grädde smaksatt med Baileys
riven choklad, tex apelsinkrokant
 
Gör så här:
Häll apelsinlikör och Baileys i ett glas. Fyll på med kaffe.
 
 
Vispa grädden och smaksätt den med Baileys (ca 4 cl).
 
 
Toppa drinken med grädde  och dekorera med riven choklad. Servera den varma drinken direkt.
 
 
Vi gjorde lite mindre kaffe än vad som stod i receptet och gjorde heller inte kaffet så stark....för min skull. Undra om man kan göra detsamma med varm choklad? Jocke säger att då är det ingen vuxendrink längre om jag skulle använda varm choklad...hahhaha. Borde kanske testa...vem vet...det kan ju bli hur gott som helst!
 
Men, trots att jag inte är någon kaffedrickare....så var den helt ok. Snyggt vart det i allafall :)