Äntligen har den kommit....

Äntligen har den medicinska bodyn kommit som jag beställde i tisdags från Tös Hundapotek. Det ska bli så skönt att slippa ha på henne de stora kalsongerna, som hon ibland klev på benen så det ramlade av. Maya vill inte alls ha på sig tratten - det klart hade jag/vi inte försökt med något annat så hade hon säkert vant sig med tiden....kanske.
 
Men, nu har bodyn äntlign kommit hem till vår brevlåda...
 
 
Nu ska vi öppna paketet och se vad vi fått hem...
 
 
Fattar inte riktigt vad knappen på undersidan är till för? Inne i bodyn finns det även en rem med motsvarande tryckknapp till. Hmmm.....det kanske är för att rulla upp den när hon ska ut och kissa så man slipper ta av den varje gång. Måste testas lite senare...
 
Nu ska Maya mannekänga i sin nya tajta body.....wow!
 
 
Hahahaha....jag vet att man inte ska skratta, men så bedrövlig hon så ut i den. Smal som en tarm med superstort huvud + att ändan blev stor på henne där pälsen sticker ut. Men, det måste vara så skönt att slippa de fladdrande benen på kalsongerna. Hon såg riktigt bredrövad ut....hahaha!
 
Men, man kunde hon äta i sin nya slimmade body + att hon har även fått sin metacam spruta...2 dagar kvar av den bara.
 
Jo, idag klockan 14:30 ska vi in till veterinären för att titta till såret. De får ta bort plåstret, än fast det var meningen att vi själva skulle göra det. Jag tycker det trots allt känns bäst att de som kan och vet hur såret ska förväntas se ut nu så här 3 dagar efter operationen. Om de tycker att allt ser fint ut och så vidare + att jag har några frågor att ställa om smuts i såret m.m. Kommer mer om detta i ett senare inlägg....