Söndag igen....

Jahapp...då var det söndag igen då. Snacka om att veckorna går fort just nu - det var ju nyss söndag käns det som. Men....nu är den här och det betyder invägningsdags.....suck! Jag vet att det inte gått bra denna vecka med min kosthållning.....vi har bakat! Inte det smartaste man kan göra när man försöker gå ner i vikt. Men, julbaket måste göras....och provsmakas. Man vill ju veta om det smakar bra det man bjuder folk på....eller hur!
 
 
Två långa promenader har jag gjort och naturligtvis korta också + vattengympan (som var sista gånger för i år). Det har varit riktigt kallt här där jag bor....det var nästan 16 grader kallt på den sista långa promenaden vi gjorde....brrrr. Promenaderna går fortfarande väldigt sakta för mig fortfarande, men det är skönare att gå i skogen än efter landsvägen....beror kanske på att det är mjukare att gå i skogen.
 
 
Jag har varit hos fysioterapeuten också denna vecka och han kollade på mitt knä med ultraljud och han såg tydligt att menisken var trasig...allra helst när han vred på mitt knä. Så då gav han mig en ny övning att göra (förutom de andra jag tidigare fått av honom). Jag skulle spänna fot och knö på höger ben och virda vänster fot snett framför och snett bakom.....jag tycker det inte ger någonting, men såklart jag gör dem ändå.
 
 
Fortfarande så kryper vikten sakta men säkert nedåt....tack och lov för det. Men, hua så jag gruvar mig inför den stundande julen. Men, samtidigt så måste man ju få leva också - och inte tänka på kalorier och points för en kväll. Det är ju tre gånger per år som man kan få fuska tycker jag - det är under julafton, nyår och midsommar.....tre dagar på ett år med 365 dagar.
 
Summa sumarum så visade vågen på -0,3 kilo denna gång och det var väntat också. Men, trots denna blygsamma viktnedgång så är jag nu uppe i -14 kilo sammanlagt och det måste jag ju bara vara så stolt över....klapp på min egen axel.