Snön vräker ner....

Men, så det snöar ute just nu.....det bara fortsätter och fortsätter! Det är riktig ordentligt klibbsnö så Maya tycker det är hur skoj som helst att jaga snöbollar. Men, genom att det är så otrolig klibbsnö ute så får Maya vackert ta på sig sin regnoverall....så otroligt praktiskt när man har en pudel (eller annan ras med päls). Jag har köpt denna underbara skapelse av Barbros Hundkläder...gå in på denna länk så kommer ni till hennes hemsida om ni också vill köpa en skräddarsydd overall till eran hund.
 
 
Nu ska vi ta fram snöbjörnarna och snöslungan. Jocke ska testa den och kolla att allt funkar som det ska innan det blir "riktig" vinter. Jag skottade bara framför bron lite och Jocke körde upp ett spår till Maya och till oss. Men, om jag känner denna lilla dam rätt så kommer hon INTE att springa där det är skottat....det är snön alldeles för roligt för.
 
 
När Jocke tog snöslungan för att ta bort plogvallarna vid vår infart och vid brevlådorna så gick vi (jag och Maya) en liten sväng. Jag blir lika förundrad varje gång man klär på Maya en overall.....det är precis som om hon alltid brukar ha på sig en....hahah. Hon trivdes som fisken i vattnet....och jag blev så blöt och kall!
 
 
Nu går vi in i värmen...jag och Maya. Kolla så underbart det är med overall....hon har bara lite snöklumpar längst ner på benen. Tänk om vi inte hade haft denna underbara overall...ja, då hade hon med största sannolikhet måste tina upp snöklumparna som hon hade varit totalt täckt med i varmvatten i hundbadet. Men, nu behöver jag bara med fingrarna ta bort de största klumparna och vips....så är hon helt torr igen. Underbart!
 
 
Det snöar för fullt än....och Jocke är fortfarande ute och kör med snöslungan. Hua, så blöt han kommer att vara när han kommer in...tur det finns varma torra kläder i hans garderob!