Snö & is....

Vid 10:00 tiden går vi ut på en promenad - så på med jacka och skor och ut i den bleka decembersolen. Det har snöat i natt och är - 1 grad ute, men vackert. Vad fint det är när det vita lägger sig på den annars så mörka backen....allt blir så mycket ljusare. Vi får väl bara hoppas på att det vita får stanna kvar nu!

 
Men, jag hann inte gå långt innan jag halkade ordentligt på isen på väegn - och jag hann tänka att nu kommer det göra ont i knät. Det är som en isgata på vägarna.....skit också! Nu har jag ont i knät och bestämde mig ganska snabbt att vända om.....och jag går med styrfart hem. Jag vill inte riskera att halka igen....jag borde ha haft på mig mina icebugs eller åtminstone sparken.
 
 
Nu börjar det mindre trevliga.....all snö som fastnar i Mayas päls. Men, Maya verkar tycka att det är roligt i allafall.
 
 
Det första jag gjorde när jag kom hem efter den korta promenaden var att försöka torka bort så mycket snö som möjligt från Maya + att plocka fram mina icebugs. Nästa gång vi går på en promenad så åker dessa på....jag vill inte göra illa mig mer. Safty First...som det heter! Förbannar mig själv att jag inte tänkte på icebugsen innan jag gick ut....