Kort skogspromenad...

Idag gick jag och Maya den korta rundan vi har i skogen. Men, innan vi kom fram dit jag skulle svänga av från vägen så hittade Maya spår av rådjur i snön och spårade dem en bra bit. Snacka om att hon blev ivrig.....
 
 
Jag funderade ett tag på om jag skulle våga släppa henne i skogen....men, tillslut så kopplade jag ändå lös henne. Full fart....som vanligt! Hon srpinger in långa lovar i skogen, men hon kommer alltid tillbaka så fort jag kallar på henne. Inga rådjur i sikte....inte älg heller för den delen - men, vi hittade massa olika sorters bajs efter stigen. Jag har på Maya hennes neongula reflexväst när vi är i skogen...då ser jag henne lätt.
 
 
Vackert på himlen....
 
 
På vägen hem så fick Mayas nos vittring på någon doft som kommer från skogen. Har båda två missat något djur under promenaden där? Hon stod länge och bara stirrade in i skogen och lyfte på nosen då och då....detta gjorde hon flera gånger under promenaden hem igen. Vad har hon känt för något?
 
 
Nu är vi hemma igen och Jocke ska snart börja laga sina underbart goda köttbullar som vi ska ha med oss till hans föräldrar på julafton....receptet på dessa ljuvliga små köttbullar hittar du här!