Ut på vägen igen....

Fredag, 20 juli 2018
 
Idag lämnade vi Utah Beach (saknar den redan), vi stannade först till vid Dick Winters staty vid en fyrvägskorsning på väg ut från själva Utah Beach. Dick Winters är en av huvudfigurerna i Jockes älskade serie "Band of Brothers", som vår resa har följt genom Holland, Beligien och Frankrike. Trot eller ej, men Jockes facination av andra världkriget har smittat av sig på mig med....och det är ju tur med tabke på vilken resa vi gör...
 
 
På väg till campingen vi valt ikväll (som ligger mitt i mellan Utah Beach och Bastogne) så körde vi över en av broarna i regnet, som klarat sig under andra världskriget - The Pegasus Bridge. Otippat och häftigt....
 
 
Vår resa tog oss genom både små och större städer.....en av charmen med vår resa tycker jag. Vi färdades också genom vackra landskap.....landskap som vi aldrig kanske skulle fått se om vi hade följt de stora motorvägarna genom landet.
 
 
Nu är vi snart framme på campingen...
 
 
Campingen heter som sagt var Camping les Marguerites och jag är snällt sagt inte alls överväldigad. Detta är helt klart den sunkigaste campingen vi hamnat på hittils....den får max 2 stjärnor från mig. Det var faktiskt rent och snyggt på själva campingområdet, men inne på toaletterna (som inte har toalettring eller papper) och duscharna - där var det så högt till taket så man såg hur duvorna (som det finns många av i Frankrike) suttit och skitit. Tanken som slog mig var bara.....hoppas jag inte får skit på mig nu bara....
 
Jag överlevde....ja, det gjorde vi alla....hahhaah! Vi ska ju bara stanna en enda natt här.....så det får duga än om jag tyckte priset på 240 kronor/dygnet var lite magstarkt.
 
 
Alldeles utanför campingen fanns det en vacker sjö med massor av fåglar som vi gick och tittade på...
 
 
Det är så häftigt tycker jag med all murgröna som växer längs efter trädens stammar....
 
 
Nu är denna dag till ända och nya friska tag i morgon + att hålla tummarna för en bättre camping!