Fåglar VS Maya

Ikväll (22:45), börjar vardagen igen i sin sakta lunk.....semestern är slut och med dom de 38 dagarna jag har haft ynnesten att vara ledig denna sommar. Tänk vad dessa dagar har flugit iväg.....tiden går fort när man har roligt! På dessa 5 veckor jag varit ledig har 3 1/2 vecka utav dem tillbringats i husbilen...vilken lycka! Det kommer att bli några helgresor nu under hösten också med husbilen innan den ska in på vinterförvar igen....hua, hemska tanke.
 
Nä....ut på promenad med Maya!
 
Idag under promenaden fick Maya syn på en massa kandagäss som var ute på lägdan och höll på med sina gåsgrejer. Oj,oj,oj så hon ville springa efter dom! Hela Maya vibrerade.....men, efter det förra fågelmötet....så absolut NEJ! Hon tittade på mig precis som om hon ville säga: "-Men, släpp lös mig då människa!"
 
 
Det var på denna lägdan som hon jagade svalor för glatta livet och INTE alls lyssnade på mig för 5-öre! Jag sa åt henne att det inte finns en chans att du ska få vara lös och ge dig på fåglar större än dig själv, men hon verkade inte alls förstå mig......hon blängde bara och drog samtidigt i kopplet!
 
 
Men, hemma på gården så blev det iallafall bus som vanligt...
 
 
Men, hon visade lite attityd trots allt innan vi skulle gå in....hahhaha....det ser ut som om hon skäller ut mig för att hon inte fick jaga fåglarna!