Billig Maya....

Fy vad jag varit arg på Maya idag.....sicken slyngen!
 
Jag har aldrig varit med om att hon inte lyssnat på mig förut....men, idag så var hon helt okontaktbar och jag så arg på henne. Men, till Mayas försvar så måste jag ändå säga att svalorna verkligen retades med henne....ordentligt. De liksom böt av varandra och flög tätt efter backen bara någon meter framför henne, de flög i sicksack och upp högt i luften...och så kom det en annan som gjorde exakt samma sak....jisses.
 
Allt började hur bra som helst...inkallningen funkade till 100 % (som vanligt).
 
 
 
Sedan började svalorna retas med henne.....och med detta försvann hennes förnuft totalt! Hon sprang, sprang och sprang efter dessa fåglar. Jag fick kontakt med henne en stund och hon var på väg mot mig...men, så kom en förbannad svala igen och iväg efter den for Maya.....grrrr! Tur att vi var långt ifrån någon tarfikerad väg....
 
 
Ser ni den lilla svart pricken i mitten av både nedanstående bilder.....det är Maya det!
 
 
Jag arg, men kan ändå inte visa min ilska genom att hon kom ju till mig tillslut....men, kopplet åkte på och vi gick hem....
 
 
När vi kom hem så hade jag ett allvarligt samtal med henne om henne oacceptabla beteende. Men, hur i hela friden kan man vara arg på något så underbart gulligt....det går ju bara inte!
 
 
Detta måste tränas på inser jag....men, hur i hela friden gör man det? Hur ska man kunna få till en sådan situation igen och samtidigt ha ett sådant långt koppel att man kan stoppa henne? Nä....har inte en aning!
 
Tips....mottages gärna för att stoppa en fågeljagande hund...en liten gullig Maya!