Två dagar utan omläggning

Har nu gått hela helgen utan att lägga om såret....så skönt! Men, nu är jag orolig att remsan i såret ska torkat fast istället. Sitter och gruvar mig nu i väntrummet.....suck!
 
 
Varning för sårbilder...
 
Av med jackan och kameran i handen innan jag la mig ner på britsen....
 
Sköterskan blötte upp remsan i såret ordentligt med koksalt innan hon fösiktigt lossade den. Det gjorde lite ont, men inte så mycket som jag hade trott att det skulle göra...så skönt!
 
 
Huvva, jag tycker att såret ser otäckt ut fortfarande, men sköterskan tycker att det är så fint. Hon sa också att såret nu var så litet och kanterna har dragit ihop sig bra. Men, hur man än vänder på det hela så har jag fortfarande ett hål i mage - än om det är betydligt mindre nu än det var från början...
 
 
Nu ska jag tillbaka igen på torsdag (samma dag som mammografin), och då ska jag få lära mig att sköta om såret helt själv genom att sjukskrivningen är slut efter denna vecka ut. Börjar jobba igen den 7 maj och gruvar mig så otroligt mycket - är så rädd att stöta i såret så att jag river upp det som nu har läkt ihop....suck!
 
Mentalt/psykiskt/själsligt har jag fullt sjå att hinna ikapp det jag varit med om, men det gå bättre och bättre (gråter inte lika mycket längre). Jag vet inte hur lång tid detta kommer att ta, men en dag i taget - mer kan jag ju inte göra.