Såret...

Tisdag den 24 april
 
Omläggning igen....denna gång så var det inte mycket vätska på kompressen/remsan som är i såret. Jag skulle dit i morgon igen och var det lika lite då så tyckte hon att vi kunde hoppa över omläggningen på torsdag. Spännande och se om såret vätskat av sig något i morgon....det skulle faktiskt vara så skönt att slippa åka iväg en dag.
 
Så här ser såret ut idag...
 
 
Hon skulle också prata med min läkare om de skulle föränga min sjukskrivning 1 vecka till - så att det får läka ihop ännu mer innan jag ska börja arbeta igen. Jag får väl veta hur det blir i slutet på veckan skulle jag tro....
 
Onsdag den 25 april
 
Då var det dags igen.....denna gång 09:00 på morgonen!
 
 
Lena tyckte att såret var så torrt att jag inte behövde komma in för omläggning i morgon. Jag fick med mig lite uppsugningsremsor....om det mot förmodan skulle lossna från såret innan fredag. Det känns nästan som om man fick en ledig dag i morgon.....inga tider att passa - underbart! Första gången jag inte har en tid att passa sedan jag blev utskriven från sjukhuset den 29 mars....alltså så har jag varit varje dag och lagt om såret i 27 dagar. Otroligt!
 
 
Hon frågade nu hur jag mådde - hon såg att jag var trött. Jag sa att tankarna mal i huvudet när jag ska sova och hon sa att det måste få ta sin tid att berarbeta allt det du nu varit med om under det gånga året. Jag kan ju inget annat än att hålla med. Jag bearbetar på medan såret läker ihop.....
 
FREDAG den 27 april
 
 08:00 på morgonen var jag återigen på plats på Human Resurs....
 
 
För första gången under alla dessa omläggningar kom min läkare (han som sjukskriver mig) in för att titta på mitt sår. Han sa att han skulle sjukskriva mig i 1 vecka till och att jag då skulle få lära mig att lägga om såret själv. Börjar nu alltså jobba igen natten den 6 maj. Det känns så skönt att veta att jag har en vecka på mig att lära mig sköta såret själv i fortsättningen + att det kanske (förhoppningsvis) minskar ännu mera innan det är dags att börja jobba igen. Känner mig lite nervös för båda sakerna - att lägga om och börja jobba igen. Är så otroligt rädd att stöta i såret på magen....har ju fortfarande ont där.
 
Såret ser fortfarande bra ut enligt sköterskan och hon och läkaren tog beslutet att jag inte ska behöva åka in för omläggning nu under helgen. Nu ska jag alltså gå med samma kompress i såret i två dagar...spännande. Är mest rädd att kompressen ska torka fast i såret och göra ont när de ska byta det igen på måndag till veckan. Fick en tid 08:45.....
 
Längar så tills såret är lekt ihop helt.....då ska jag få börja med vattengymnastik. Det behöver jag verkligen...ett skonsamt sätt att träna upp mag- och ryggmusklerna igen.