In på stan...

Idag åkte jag och Maya in på stan för att lämna in min lilla kamera för lagning....den har slutat att fungera, suck!
 
Maya skötte sig superbra....det klart hon ville hälsa på andra människor...men, allt som allt skötte hon sig exemplariskt min lilla super Maya.
 
 
Vi gick upp efter gågatan i Ö-vik och gick mot husses jobb. Vi satt och väntade på honom ett tag utanför innan han kom och då blev Maya överlycklig....
 
 
Tjej som man är så måste man ju kolla in skyltfönstrerna...eller hur!
 
 
Vi gick in till Izabells jobb och hon följde med oss ut på lunch på Espresso House....så roligt att få träffa henne, det tyckte Maya också.
 
 
Vi gick som sagt var in på Espresso House, men bara efter några bilder så var batteriet i min "stor" kamera dött.....skit också! Nu har jag två kameror med mig och ingen kan jag använda...snacka om att känna sig handikappad utan kamera.
 
 
Efter vi käkat på Espresso House (ja, Maya fick också smaka såklart), så gick vi till City Experten med min kamera. Han i kassan tyckte det var superkonstigt och kollade batteriet...det hade nästan ingen ström i sig alls, men tillräckligt tyckte han för att kameran skulle gå igång. Som tur var så hade garantin på 2 år inte gått ut än, så han skulle lämna in den. Han sa tyvärr att det kan ta upp mot 2-3 veckor innan kameran är tillbaka. Jisses.....tur Jocke har en mindre kamera och att jag har "stor" kameran....så jag är INTE kameralös i allafall! Han skulle skicka ett sms när kameran var klar....hoppas det går snabbt.
 
Nu är vi hemma igen....så skönt! Nu är vi två trötta tjejer.....det tar på krafterna att åka in till människobyn...hahah!