Förlängd sjukskrivning

Var i idag vid 15:45 för att lägga om såret + att det var meningen att jag skulle träffa läkaren 16:00. Men, precis innan jag åkte mot Gullänget och Human Resurs så ringde han hem till mig. Han menade att det var ingen vits att jag skulle behöva träffa honom, utan att han hade pratat med min sköterska Lena och hon hade sagt att jag behövde vara sjukskriven längre. Han frågade rakt ut om jag ville bli sjukskriven 2 eller 3 veckor...jisses. Jag sa 2 till honom och att vi får se hur det ser ut då om jag behöver längre tar vi det då...det tyckte han lät som en bra idé. Allvarligt....jag fick inte ens träffa läkaren - han sjukskrev mig via telefonen!
 
 
Nu är jag på plats igen....suck!
 
Omläggningen gjorde ont som vanligt och remsan var fortfarande alldeles vätskefylld. Det var nog bra ändå att jag fick 2 veckor till på mig för att läka.
 
Jag fick nya tider för helgen och nästa veckas omläggningar. Naturligtvis så är det fortfarande 08:00 både på lördag och söndag på Jourcentralen....suck - ännu en helg utan sovmorgon!
 
Till veckan...på onsdag eller torsdag så skulle de ta stygnen.....gruvar mig inför det så mycket. Jag har ju så ont precis där trådarna/knuten kommer ut!
 
Sköterskan sa även att om jag vill så kunde de visa mig hur jag kan lägga om såret alldeles själv. Allvarligt! Det är ju forfarande djupt och jag får ligga ner vid omläggningarna. Nu menar hon att jag själv ska stå framför en spegel och spruta in koksaltlösningen i såret och se till att all vätska kom ut, sedan ska jag själv pula in remsan i såret (alla bacillerna då - jag har ju inga sterila "verktyg" hemma) och sedan sätta fast det stora plåstret.....alldeles själv. Hur ska detta gå? Jag kan ju prova där hos dom förstås, men det känns inte så himla bra om jag ska vara ärlig. Men, ännu nästa vecka så kanske (förhoppningsvis), har såret läkt lite mer och är inte så djupt längre.
 
Men, det är nästa veckas problem!
 
#1 - - Anonym:

Du ska INTE gå med på att lägga om själv!

Svar: Nä...det känns så knepigt att jag ska behöva göra det själv. Helst med tanke på att jag inte har någon steril miljö hemma hos mig precis....
CARINA WESTIN

#2 - - margareta:

grattis det var bara rätt att du fick vara sjukskriven man kan inte arbeta med ditt jobb med din mage

Svar: Ja, det känns riktigt skönt att veta att jag har två veckor till att låta såret läka :)
CARINA WESTIN