Maya får senor från en älg!

Om hundar kunde göra stora ögon....så skulle hon ha gjort det när "husse" kom ut med senor från en älg. Hon släppte det hon hade i munnen och blev helt tokig....vill ha...vill ha....jag tror rovdjuret kom fram i henne just då.
 
 
När hon fått äta/gnaga en stund på senan så gick jag fram och skulle ta den av henne...inte populärt alls. Hon blev lite stel och la tassen på den....den är MIN sa hela hennes kropp till mig! Men, hon släppte den efter jag fick säga "loss" till henne....och hon fick naturligtvis tillbaka den på en gång...duktig flicka!
 
Det var två senor som frusit ihop...så när hon fick lös den ena senan åkte den andra tillbaka in i frysen. Den som spar hon har...
 
 
Nu ska del vara den om inte några tänder flyger i bara farten!
 
Hon kom när vi ropade på henne att gå in, men hon försökte ta med sig benet. Jag förstår henne, men den fick vackert ligga kvar ute på bron. Nu måste vi gömma undan den ikväll, annars kommer hon nog inte alls kissa eller bajsa...bara tugga/gnaga för glatta livet. Det är också synd att det är så rått och kallt i gräset...vill ju inte låta henne ligga alltför länge och bli blöt och kall om magen och "snuppan".
 
Ny dag i morgon, men då hade jag tänkt bada henne....kanske inte så smart med tanke på den slemmiga senan hon med all säkerhet vill ha i morgon också. Hmmm....vilket dilemma!