Besök....

Jag satt i vardagsrummet och såg på tv och såg helt plötsligt en kille med hästsvans gå förbi på gården. Jag klev upp och kollade vart han tog vägen och då såg jag bilen han kom med. Jag hann tänka många tankar innan jag insåg att han var här för fiberns skull.
 
 
 
Maya stod och tittade på honom när han kom in genom grinden på gården. Har insett att Maya inte är någon vakthund precis...hon skäller ju inte ens. Jag tror jag hört henne skälla något enstaka skall....ca 4 gånger sedan vi hämtade hem henne. Att hon inte skäller är ju både på gott och ont.
 
 
 
Mycket riktigt så var de här för att spruta in fibern in till vårt hus, men inkopplingen ska ske senare och han visst inte när det skulle bli. Maya hälsade honom glatt när han kom in....precis som om han var en i familjen. Jag fick lov att bära henne....för hon tyckte det var så skoj med en männsika som satt på golvet. Tur att han verkade gilla hundar och han tyckte hon var en riktigt härlig hund.
 
 
 
Bara en stund efter att fiberkillen åkt så om mina föräldar....det var kloklippning på Izor som stod på schemat. Vi satt oss ner och fikade först innan vi gick ner till klipprummet och sedan så busade hundarna ute på gården...eller rättare sagt....Maya försökte få igång Izor, hon ville han skulle jaga henne. Men, inte då....gammgubben sänker sig inte till den nivån...hahaha.
 
 
Försökte också få fina bilder på dessa två pälsklingar tillsammans uppe på stenen vi har på gården. Det gick ganska bra....hahaha. Fick skynda mig för de ville inte riktigt vara stilla där uppe på stenen och tillslut så gav Maya upp.
 
 
...och så åkte dom hem igen och så ska jag förbereda mig för att få håret fint hos Izabell klockan 17:00. Jag ska träffa Jocke på hans parkering så han får ta Maya med sig hem igen.
 
 
Spara