Aroniasaft...

Har idag börjat med aroniasaften....riktigt roligt faktiskt och otroligt enkelt. Jag tog bara fram assistenten och satt fast köttkvarnen på den....sedan var det bara att börja mala aroniabären (1 kg) för glatta livet. Samtidigt som jag malde så har jag på spisen vatten (1 l), socker (600 gr) och citronsyra (3 msk) som skall koka upp + att jag redan på morgonen varit ute och plockat några svartvinbärsblad (ca 5 st)...
 
 
 
När sockervattnet kokat upp så hällde jag det över de krossade aroniabären och svartvinbärsbladen. Nu ska det stå och dra i kastrullen i 24 timmar och gotta till sig....så fortsättningen kommer i morgon. Då ska det silas, kokas och hälla på flaskor.
 
 
Spara
Spara
Spara
#1 - - Isabell Hedberg:

Vad kul! Ska bli kul att höra hur resultatet blir! :)

Svar: Jag är också nyfiken på resultatet....i morgon så vet jag nog :)
CARINA WESTIN

#2 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh, spännande! :)

Svar: Ja, det är riktigt spännande ;)
CARINA WESTIN