Granriset mot majbrasan...

Började med att putsa ena köksfönstret...Maya har gjort så otroligt många nosavtryck där så man knappt såg ut. Vi ju kunna titta ut nu när vi fått så fin utsikt helt plötsligt + att folk nu kan se vårt skitiga fönster...haha!

 
 
Nu börjar vi med att lasta granriset på släpvagnen för att dra ner den till majbrasan. Jag tror vi åkte iväg med fyra överfulla lass och vi har minst lika mycket kvar...pust! Det får bli en annan dag. Maya fick stanna inne och titta på oss genom fönstret, genom att vi har grinden öppen medan vi fyller släpet. Vi vill ju inte ha hennes springandes lös genom grinden, vem vet vad hon kan hitta på. Ensam hemma träning fick vi på köpet....och det verkade gått riktigt bra.
 

 
 
 
Vi gav upp efter fyra lass och när vi kom hem igen fick naturligtvis Maya också komma ut med oss på gården. Jocke började ta bort de grenar som stack upp i granhäcken och jag började dra rishögen närmare garaget, så det går fortare nästa gång vi ska fylla släpvagnen. När Jocke klippt granhäcken färdigt hjälpte han också till att dra ris. Maya hjälpte också till....på sitt lilla sätt.
 
 
 
Mamma och pappa kom och de fick med sig lite plommon hem....det var uppskattat.
 
 
Nån gång när jag släpade granris eller slängde upp de i en hög så högg det till ordentligt i magen. Jisses så ont det gjorde. Det är stenhårt alldeles bredvid själva stomin på höger sida och liksom lite svullet. Vet inte om jag sträckte något eller om jag stött i utan att jag märkte det....ont som f...n gör det i allafall. Har tagit en 1 mg Alvedon, men än har inte värken släppt. Har skickat ett sms till min chef....att jag inte kommer på jobbet i natt. Har så ont att jag inte kan slappna av att sova och lyfta tung på jobbet nu känns inte alls bra. Undra vad som hänt? Har jag fortfarande ont i morgon måste jag ringa läkaren....suck! Det som började så bra och slutade med ont....
 
Jag vet att läkaren varnade mig för att bära eller tungt från början efter operationen, jag kunde få bråck. Det kan väl inte ha hänt nu? F...n också!