Espresso House m.m.

Jag och Maya hade en date idag med Izabell.
 
 
 
Vi träffades utanför Espresso House här i Ö-vik....vi ska gå in och fika hade vi tänkt. Jag har tidigare hört att man får ha med sig hunden in där...så vi tänkte helt enkelt testa. Det gick bra! Vi frågade i och för sig inte någon av personalen, men det var flera av dom som såg oss och INGEN sa att vi inte fick ha med hunden. Så nu har Maya invigit Espresso House...jag hade med mig ett tuggben så hon hade något att göra medan vi fikade och surrade. Jag hoppas nu verkligen att andra hundägare sköter sig så att vi i fortsättningen också får komma in och fika.
 
Maya skötte sig helt oklanderligt...så henne kan de inte alls klaga på i allafall!

 
 
Vi gick sedan en sväng nere i hamnen i det underbart fina vädret och hade det gött i solen.
 
 
 
Vi åkte sedan ner till Djur Magazinet för att kolla på ett nytt koppel och halsband till Maya. Medan vi var där kom jag på att hon också behöver ett nytt vintertäcke (det jag hade till Royce är alldeles för stort), men de hade inget i hennes storlek. Jag vill ju inte köpa ett som passar perfekt till henne nu....hon är ju bara 6 månader och kommer nog bli lite större innan hon är färdigvuxen. De skulle få in mer vintertäcken om någon vecka trodde hon...då gör vi ett nytt försök. Jo, köpte en aktiveringsboll till henne med, en sån där som hon kan ha godis/hundmat i.
 
Ja, vi träffade på en äldre kvinna som sa att hon hade tre hundar från Ulla-Britts kennel (Vitterklippens) och sa att hon kände igen Maya via FB...hahhaha! Hon berömde henne för hennes fina temperament och till och med knäppte kort på henne som hon sa att hon skulle skicka till Ulla-Britt...min lilla kändis Maya!
 
 
 
Dagens inköp....kolla vilket fint halsband och kopplet var en dröm att hålla i....mjukt och nätt - I Love it!