Eltel

Idag på eftermiddagen upptäckte jag att det stod en buss och en bil på vår infart...det stod Eltel på bilarna. Såg då att en av de fyra männen kom in på vår gård. Vad är detta hann jag tänka? Killlen jag öppnade för sa på knagglig engelska att han skulle installera fibern. Vad annat än öppna för honom....hmmm! Maya blev glad som vanligt, men inte lika glad som när förra killen var här som blåste in fibern. Hon kanske kände att han inte gillade hundar....kan man lita på en sådan?
 
De hade lovat att ringa innan, genom att jag jobbar natt och sover på dagarna. Ingen har ringt!  Men, nu hade de tur att jag varit hemma sjuk och var vaken....
 
 
 
Nu när kan kopplat in så sa han att vi måste ringa Öviks Energi för att få ut en som ska installera fibern till dator/tv/telefoni...så än är det inte slut på besök med andra ord. Undra när det kommer att ske då? Suck....man vill ju att allt skulle vara klart nu!
 
 
 
Frågade honom vart han kom ifrån för land och han tittade konstigt på mig och sa sedan - Litauen! Varför i hela världen anställer Eltel folk från Litauen...finns det inga vanliga svenskar som behöver dessa jobb? Men, det klart....de är säkert mycket billigare arbetskraft...suck! Tänker på vår 80 åriga grannar...hur duktig är de på engelska? De var i deras hus och installerade också, men deras kopplingsdosa verkar sitta på utsidan.
 
(bilden kommer från denna sida)
 
Sådana här gånger önskar jag att Jocke hade varit hemma...han är betydligt duktigare på engelska än mig + att killen inte heller var bra på engelska. Men, han frågade mig om jag hade några mer frågor....what....vad ska jag fråga då? Nä...jag menar No...sa jag, får be gubben min ringa Öviks Energi och kolla....suck! Jisses vad jag får tunghäfta när jag ska prata engelska - helst när man inte alls var förbreredd på att tala ett annat språk. Han måste ha tyckt att jag var superknepig....
 
Men, tack och lov har de åkt iväg nu och nu ska jag försöka sova en stund innan nattens arbete!