Cellprovtagning + stomipåsar

Har tid för cellprovstagning idag klockan 15:00 - Human Resurs. Var och lämnade Maya hos mina föräldrar och kom snabbt fram till att hon kan inte löpa...Izor (hane) brydde sig inte det minsta om henne.
 
Det är alltid lika gruvsamt att göra detta prov, men jag har ALDRIG hoppat över en enda kallelse. Jag fattar inte att det finns kvinnor som inte gör detta prov, det kan ju tala om så mycket i tid om det skulle vara några förändringar i cellerna. Detsamma gäller då också förstås Mammografin...varför finns det kvinnor som skiter i ett sådant enkelt och kanske livsavgörande test/prov? Jag fattar det bara inte....
 
Barnmorskan som gjorde detta prov på mig idag är så otroligt gullig och varsam. Hon blev riktigt förvånad när hon såg mitt långa ärr på i stort sett hela min mage och ställde även frågor om stomipåsen....det var ju liksom väntat från min sida.
 
Allt som allt så var det en bra förstjänst för Humarn Resurs.....150 kronor för ca 5 minuter! Nu är det bara att gå och vänta på svaret som skall dimpa ner i brevlådan om några veckor.
 
 
 
Efter cellprovet i Gullänget så åkte jag till sjukhuset och hämtade ut nya stomipåsar. Det har ju liksom inte varit meningen att jag ska ha behövt flera påsar, men har som sagt var fortfarande inte fått någon kallelse till sjukhuset (som de sa jag skulle på i september). Blev så glad att det gick riktigt fort denna gång för Apoteket att få hem de stomipåsar som jag använder mig av, var lite orolig att jag skulle måsta använda proverna på andra sorter som jag fortfarande har här hemma.
 
Har pratat med min stomisköterska Linda tidigare när jag beställde mer påsar. Hon sa att de var underbemannade just nu på sjukhuset och de hade få kirurger att tillgå, så att cencer patienter och mer akuta fall gick före mig just nu. Suck! Jag fattar verkligen att de som är sjuka "på riktigt" ska gå före, men det är trots allt jobbigt att bara gå och vänta. Det blir liksom extra jobbigt när man vet att min 50 års dag kryper närmare och närmare + att det vankas jul också. Vill ju gärna inte ligga inne på sjukhuset någon av dessa dagar, inte skoj att kanske behöva äta flytande kost när det vankas både tårta och julmat. Men, får ta dagarna en i taget just nu....och bara hoppas och hålla tummarna samtidigt att det kommer att bli bra med allt tillslut.
 
Har fått så jag kan göra ett uttag till på receptet....skönt att veta. Men, måste alltid komma ihåg att beställa via apoteket minst en vecka innan jag behöver dom, genom att de inte har dessa påsar hemma på lager.
 
 
Hemma igen.....jag och Maya! Nu ska vi lägga oss att vila en stund innan husse kommer hem! Det tar på att kliva upp tidigare än jag brukar för att hinna med allt innan jag skulle iväg på dessa ovanstående saker. Gäsp!