Chipsgratäng

Ja, ni läste rätt...hahhaha - Chipsgratäng ska jag prova laga ikväll till middag.
 
Hittade en recept på just Chipsgratäng, det låter ju så knasigt så jag måste bara prova och se vad detta är. I receptet jag hittade så stod det att det skulle vara riktigt smaskigt....så upp till bevis!
 
Detta behöver du:
 
1 kg kycklingfilé
Grillkrydda, salt och peppar
1/2 purjolök
2 dl cremé fraiché
3 dl vispgrädde
1/2 burk mango chutney
grillchips
 
 
 
Börja med att skära upp kyklingen i mindre bitar...och stek dem i smör i en stekpanna. Salta, peppra och använd rikligt med grillkrydda. När kycklingen är klar så lägg dem i en ugnsfast form....
 
 
Hacka purjolöken i mindre bitar och strö den sedan över kycklingen i formen...(jag upptäckte att jag kunde ha hackat bitarna betydligt mindre).
 
 
Vispa grädden fast och vänd försiktigt ner cremé fraiché och mango chutneyn.
 
 
Bred sedan ut gräddblandningen över kycklingen och purjolöken....
 
 
....och till sist - täck allt med ett lager grillchips
 
 
In i ugnen på 175 grader i 30 minuter tills rätten fått en fin färg
 
 
Jag hade ris till....
 
 
Jag blev verkligen glatt överraskad över att chipsen fortfarande var hårda och knapriga. Jocke tyckte den var god...så denna gör vi nog fler gånger. Mums!
 
Prova ni med....
 
Det bästa är ju att nu finns det ju chips kvar till någon film ikväll....hahahah!