Blandat kompott....

Har haft ont i magen igen....och varit hemma natten mot idag och är hemma en natt till....än fast jag har mindre ont idag. Har sovit rätt dåligt, så jag tänkte att en natt till kommer jag ha hunnit sova om mig - och tar nya friska tag på tisdagnatt...
 
Solen sken nu på morgonen....så vackert.
 
 
 
Jack O Lantern....(läs hela historien genom att klicka på Jack O Lantern länken), eller halloween pumpan vi har ute på gården har börjat bli riktigt frostbiten nu....stackarn. Hur pumpan började användas för att karva i under halloween - har en riktigt bra historia bakom sig tycker jag. Ursprungligen så kommer denna tradition från Irland, men då karvade de i en majrova eller kålrot...det var inte förrän Irländarna emigrerade till Amerika som de insåg att just pumpan var betydligt enklare och lättare att karva i....på den vägen är det!
 
 
 
Jag och Maya har gått en kort promenad idag och Maya var lyrisk över den lilla snö som fanns på backen. Hon hade nosen i backen stort sett under hela promenaden....så spännande med det kalla vita.
 
 
 
På eftermiddagen blev det bus ute på gården. Nu är Maya precis som om det magonda hon hade i lördagsnatt inte alla existerat....hon är precis som vanligt igen. Pust! Nu när vi funderat mer och mer på varför hon mått så dåligt så kom det fram i söndags att hon ätit massor av Izors mat när mamma var hundvakt i fredags. Jag tror att hennes lilla mage inte tålde detta + att han äter ett helt annat foder än vad hon gör. Hon hade nog bara magknip....det är lätt att vara efterklok. Men, mitt i stundens allvar tänker man bara på här och nu och en massa andra saker - som löp, urinvägsinfektion, tarmvred...ja...you name it! Men, som sagt var....nu är det full fart på den lilla damen igen.....är så glad.