Svensk sjukvård......grrrr!

Allvarligt....håller på att bli helt tokig just nu! Duktig som jag är så ringde jag till röntgenavdelningen på Ö-viks sjukhus i morse för att få lite mer klarhet i vad klar dryck innebär. Jag ska bara få dricka klar dryck från och med torsdags morgon och även dricka någon laxerande medel. Jag ställde lite frågor som oroat mig till rötgensköterskan om tex. om det kunde vara hårt de som sitter i tarmfickan och vad som händer om det lossnar via lexeringen. Jag sa också att jag var rädd att för att min tarm är så skör just nu. Hon sa bara VA? Har du fortfarande inflammation i dina tarmar? Ja....sa jag lite olyckligt...jag tror det iallafall. Sist (28/4) hade jag en Crp på 110 och hon frågade om jag har feber. Ja, ibland...någon gång i veckan brukar det väl bli...sist förra måndagen (38,8) + att jag kräktes också. Hon sa då att då vet hon inte om jag kan göra en röntgen på fredag.....allvarligt!  Hon måste rådfråga läkaren och skulle återkomma till mig under dagen.
 
Vid 16:00 ringde en sköterska från Human Resurs upp mig och sa att de hade ringt från röngen och det ville att jag skulle göra ett nytt Crp och någon snabbsänka. Visar de att jag fortfarande har inflammation i mina tarmar så blir det ingen röntgen på fredag. Jaha....sa jag....vad händer nu? Hon sa att vi tar det i morgon efter du tagit dina prover och så ska jag rådfråga med en läkare (min läkare har ju semeter...passande nog). Hon sa att de kanske kan göra en skiktröntgen istället för CT röntgen...då behöver de inte stressa mina tarmar lika mycket. Men.....GUUUUUUD varför har de inte gjort detta tidigare för? 
 
Jag bara vet att jag har en inflammation i tarmarna fortfarande just på grund av att jag har konstant feber (37,4 - 37,7) och så kommer de febertoppar i mellan åt. Vad händer nu då? Är det tre månaders väntan igen på en ny röntgentid? Nä.....håller på att gråta just nu! Vad sysslar dom med.....varför kan de inte prata med varandra innan de skickar en hit och dit?
 
Får fortfarand inte i mig någon mängd mat och har i dags dato gått ner 8 kilo.....på grund av min mage och tarmar. Det är i och för sig bra att jag går ner i vikt, men det känns lite olustigt trots allt när man inte själv har någon kontroll över viktnedgången. Min måltid är på en assiett - en halv potatis och en halv laxbit....thats it! Proppmätt....blir jag också! Har tänkt många gånger....tänk om jag varit smal redan innan detta med min mage hände? Hur skulle de då bli? Tur i oturen så har jag massa kilon till övers....suck!
 
 
Nä....nu håller vi tummarna att mina värden är bra i morgon!
 
Spara