Röntgen - eller inte!

Var till Human Resurs vid 10:00 tiden idag för att kolla mitt Crp....får jag göra röntgen på fredag eller inte...det är det som är frågan!
 
 
Fick ta provet och sedan sätta mig ner i väntrummet igen. Sjuksystern skulle rådfråga resultatet med en läkare (min är ju som sagt var på semster). Fick sitta ett bra tag innan jag fick komma in till en helt ny läkare som ville klämma mig på magen. Blev lite förvånad när han ifrågasatte vad "min" läkare gjort och även att han ville sätta mig på en ny antibiotikakur. Jag sa att jag helst inte vill ha mer antibiotika, för då måste jag vänta ytterligare sex veckor innan jag får göra denna röntgen. Varför då....svarade han? Han verkar inte heller ha en aning om att de på röntgen har någon slags praxis att inte röngta förrän efter sex veckor efter avslutad antibiotikakur. Har de ingen koll alls? Denna läkare var exat lika stressad som alla andra läkare jag träffat. Innan jag ens gått ut genom dörren så började han tala in vad som sagts och gjorts idag på någon slags bandspelare, han sa inte ens hejdå! Djävla sjukvård som inte bryr sig om patienterna...det är väl vi som gör att de har ett jobb...kan man ju tycka!
 
Nu ligger mitt Crp på 52 och läkaren sa att allt under 50 är normalt....men, läkaren jag går hos har ju hela tiden sagt att man ska ligga under 6. Fattar ingenting! Han sa att under dessa omständigheter så tycker han att jag ska göra rötgen på fredag trots allt. Han sa att en skiktröntgen inte ger samma tydliga klara bild av tarmen som en Ct röntgen gör. Känner mig inte precis lugnare av det svaret, men vill ju samtidigt veta varför jag mår som jag mår också. Känner mig kluven just nu! Men, nu blir det rötgen på fredag trots allt....hoppas nu bara att allt går bra.
 
 
Åkte vidare till sjukhuset (efter ett toabesök) och gick på apoteket där för att hämta ut receptet jag fått. Så nu börjar eländet på torsdagsmorgon....med att dricka laxermedel och enbart klar dryck fram tills efter röntgen som är klockan 10:00 på fredag. Fy, så jag gruvar mig inför detta. Jag har ju så otroligt svårt att dicka någon som är äckligt....det åker ner i magen och lika snabbt upp igen. Men, jag måste ju behålla detta i magen...annars blir det ju inget laxerande för mig.....suck! Jag vill inte...men samtidigt så måste jag!
 
 
Nu håller vi tummarna att jag klarar mig igenom torsdag och fredag med bravur!