Negativ energi i ditt hem...

Har ni själva känt att ert hus har en negativ energi någon gång? Själv så har jag känt av det flera gånger, extra mycket när man har det stökigt hemma och har en oreda på saker i allmänhet. Här nedan kommer lite tips på hur du kan få bort den negativa energin i ditt egna hem...
 
Reparera eller släng
 
Kasta bort saker som är trasiga eller om du kan så laga prylen. Bara droppande kranar drar till sig den negativa energin - just saker som är trasiga är riktiga energitjuvar.
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Öppna fönster och dörrar
 
Frisk luft gör att energin kan flöda och cirkulera i ditt hem - låt dörrar och fönster stå öppna så att den magiska energin kan få flöda fritt i ditt hem. Häng gärna ut sängkläder och damma av dynor, mattor m.m. - helt enketl ut med det gamla och in med den nya frächa. Jag sover aldrig så gott som när man renbäddat sängen med solkyssta lakan och vädrade sängkläder och kuddar! Åh, så jag längtar efter att få hänga ut tvätt igen!
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Rensa och städa
 
Städa och rensa bort onödiga prylar och möbler. Om du har alldeles för mycket prylar och möber i ditt hem så sätter dessa saker stopp för att energin kan få flöda fritt. Om du istället har få saker i ditt hem ja, då kan energin återigen flöda fritt. Jag tror alla känt hur ljust och underbart det kan vara i sitt hem när det är alldeles nystädat och inga onödiga saker ligger framme - all på sin plats. Visst har ni också känt den känslan någon gång?
 
(Bilden kommer fårn denna sida)
 
Bränn rökelse
 
Att tända på rökelse höjer energin i ditt hem och på samma gång skapas det en fridfull atmosfär. Detta kan jag verkligen hålla med om....har du inte rökelse hemma så går det lika bra att tända på några lagerblad. 
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Använd Salvia
 
Indianerna har länge använd salvia för att rensa bort negativ energi. Tänd salvian och blås sedan ut lågan så att det bildas rök. Svep röken i hemmets alla vrår och skrymslen, detta gör att all negativ energi rensas bort. När jag tänder rökelser är det viktigt (för mig) att ha ett fönster eller dörr öppen, så att den negativa energin jagas ut från huset. Jag måste fösöka odla egen salvia till sommaren....
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Placera ut kristaller
 
Skydda ditt hem med kristaller. Olika kristaller har olika egenskaper, så var noga vilken kristall som passar dig bäst. Svart turmalin skyddar och tar bort negativ energi och peridot skyddar hemmets atmosfär. Jag har en massa olika kristaller hemma, men alla ligger i en och samma skål - det är kanske dags att ta fram de kristaller som jag behöver...
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Minska på vassa hörn
 
Försök minska på vassa hörn. Ta in saker som har runda former, som tex runda vaser, bord m.m.. De runda formerna skapar positiv energi. Där har jag verkligen mycket jobb framför mig, har jag något som är runt? Hmmm, alla bord....nä föresten vardagsumsbordet har en oval form utan vassa hörn....yeyyy! Jag har alltid velat haft ett runt matbord - jag tycker de är så vackra och praktiska på en och samma gång...
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Torka av med en trasa
 
När du flyttar in i ett nytt hem är det bra om du torkar av alla ytor och skåp med en trasa, på det sättet så kan du få bort den tidigare ägarens energier. Jag hoppas verkligen att de som bott innan i tex en lägenhet eller hus har haft en ordentlig flyttstädning, men man kan ju aldrig vara riktigt säker. Det känns nog skönt att fått göra det själv en gång också innan man flyttar in på allvar...
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Måla gult
 
Måla vägarna gula - just den gula färgen neutraliserar. Vi har ett rum som är gult i vårt hus och när vi gör iordning nere i källaren så vill jag ha gult på väggarna där....en lite ljusare gul. 
 
(Bilden kommer från denna sida)
Använd runda speglar
 
Speglar har en positiv energi i ditt hem, men undvik speglar med vassa hörn. Runda speglar hjälper till att sprida positiv energi och även rensa sinnet. Jag har inte en enda rund spegel i mitt hem.....suck. Kanske ska införskaffa mig lite runda speglar. När man ser bilden nedan så förstår man hur en spegel som är rund kan ge positiv energi....
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Ja, hoppas att ni fått lära er någo om hur man kan rensa ut negativa energier från ert egna hem....det har i allafall jag gjort. Så nu när jag får orken tillbaka ska det städas, sorteras, slängas.....och nu när våren kommer - öppna fönster och dörrar + att hänga ut sängkläder m.m.