Ännu ett besök till läkaren...

Oj, så jag är less nu! Ringde i morse till Human Resurs och fick en tid idag klockan 13:00. Ja, vad händer då? Hmmmm??? Det började med att jag fick sitta och vänta i väntrummet, läkaren kom vid 13:15 tiden och bad mig gå och vänta på hans rum. Det känns som man sprungit många gånger här nu när jag exakt vet vart hans rum är någonstans, bland alla dessa dörrar i korridoren.
 
Jo, min Crp har stigit igen och ligger nu på 106 (man ska ha under 6), så jag blev satt på en ny antibiotikakur i 10 dagar. Samma sort som förra gången, och då hjälpte den mot febern - men, inte mot skitproblemet. Undra varför han ger exakt samma antibiotikakur igen då? Han sa att han aldrig förr varit med om att Crp:n inte gått ner under 6 med en antibiotikakur förut. När jag var dit efter förra kuren så hade min Crp på 52. Jo, han sa också att avföringsproverna varit ok, men att kirurgen inte vill göra en buk/tarmröntgen på mig så länge jag har ett såpass förhöjt Crp - så när den är under kontroll så ska jag få en röntgen...han menade att mina tarmar var så pass inflammerade så att en sådan röntgen då kunde göra mer skada än nytta. Pust!
 
 
Sedan bar det utav till Apoteket vid sjukhuset. När jag var på väg in dit så tror jag att hela parkeringens grus blåste på mig...in i mun, öron, ögon och näsa...ja, överallt kändes det som. Jisses så det blåser ute idag! Tuggar fortfarande grus känns det som. Innan jag kunde gå ner till Apoteket så fick jag besöka mitt anrda hem....toaletten. Jag fick också ett slags pulver som jag ska strö på tex fil....detta pulver är väldigt fiberrrikt och ska ta upp vätskan jag har i tarmarna + att det ska vara mer skonsamt för tarmarna att arbeta....mums!
 
 
Efter detta så åkte jag ner på OSTP (mitt jobb) för att lämna in ett ytterligare sjukintyg - denna gång är jag sjukskriven till den 10 april. Stod och pratade med personalchefen en stund och passade även på att ringa till min chef för att meddela den dystra nyheten för honom...
 
 
Efter detta så kom jag ju på att Kuro fyller 10 år i morgon, så in på Reginas för att hitta något skoj till honom. Men, innan jag kunde börja leta så måste jag låna deras.....hmmm....ja, ni fattar nog! Men, hittade tillslut en leksak i allafall....så nu inväntar vi morgondagen då den högtidligt skall överlämnas till födelsedagsbarnet.
 
 
...här är medicinen jag skal äta igen. Fibertilskottet ser ut som sågspån....hur i hela friden skall jag få i mig detta?
 
 
Jo, idag så har posten varit och levererat ett paket till mig. Har beställt en jättestor Sverige karta på nätet, in inplastad sådan. Denna ska upp på väggen och så ska vi markera alla ställen vi varit på och kommer att åka till med våran husbil Sara....så roligt! Har inte riktigt bestämt än hur vi ska markera plasterna som, ska vi ha små nålar eller små runda klistermärken...och vart hittar man isåfall dessa klistermärken? Har vi nålar, ja....då måste vi nog försöka fästa kartan på någon mjukare material (typ kork) innan den åker upp på väggen...
 
 
Spara
#1 - - AFA Försäkring:

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: https://www.afaforsakring.se/privatperson/sjukforsakring/las-mer-och-anmal/

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/uppsokande-kundtjanst/

Vänliga hälsningar
Charlie
AFA Försäkring