Akuten

Igår kväll vid 20:30 så hade det kommit blod i avföringen när jag gick på toaletten + att jag hade 37,8 i feber. Ska vi åka in på akuten...eller stannar vi hemma - ja, de diskuterade vi bra länge jag och Jocke. Jag ville inte åka in och Jocke ville att jag skulle det. Så ringer då 1177 (vårdguiden) för att höra vad de säger - in på akuten alltså!
 
Ringde mina föräldrar och till Izabell och åkte ut till Järved för att lämna hundarna där. Vi var inne på akuten vid 21:30 ca. Fick gå in i ett litet rum och förklara varför jag var där....hela väntrummet var proppfull med folk. Det här kommer att ta tid....
 
 
Jag och Jocke satt i ca 20 minuter innan de ropade upp mitt namn och jag fick komma in på ett undersökningsrum. Där tog de en massa prov och satte in en kanyl i ena armvecket....hatar sprutor. Ca 4 timmar senare kom läkaren in....då hade jag sovit en liten stund och Jocke hade precis lagt ner huvudet mot min brits för att försöka sova en stund han med.
 
 
Läkaren (tror hon hette Anna), sa att min Crp gått ner från 106 till 83...det är ju bra. Hon sa också att lite blod i avföringen inte är något allvarligt...genom att mina tarmar är så otroligt påverkade av allt detta som händer just nu. Hon tyckte också att min mage var mjuk, men uppblåst. Det onda liksom huggande smärtan jag får i min mage ibland kallades för tenesmer och är: "Tenesmer är krampartad rektal smärta. Tenesmer skapar känslan av att behöva tömma tarmen även om du precis har gjort det. När du har tenesmer kanske du behöver anstränga dig mer för att producera endast en liten mängd avföring när du tömmer tarmen".
 
Jahapp....nu är det både divertikulit och tenesmer......suck! Läkaren tyckte att "min" tidigare läkare har gjort allting rätt och att jag nu fanns med i rullarna för en skiktrötgen av mina tarmar. Hon sa att jag inte behövde bli inlagd på sjukhus i detta stadium - utan jag fick åka hem och sova i min egen säng. Vilken befrielse att få ta bort kanylen i min arm
 
Hemma igen vid 02:00 - stackars Jocke som ska jobba idag.
 
Är så förbaskat tomt här hemma utan hundarna - att man kan sakna dessa två pälsbollar så ofantligt mycket!
 
Nä....nu ska jag gå på toa och sedan försöka sova igen i några timmar...är så trött. Tänk då på stackars Jocke som sitter på jobbet nu och ska försöka fungera på sitt arbete idag...stackars älskling. Men, ack så skönt att ha någon vid sin sida när man ligger helt utslagen och har ont. Tack älskling för att du höll mig sällskap och var min chaufför....mitt i natten.
 
Spara
Spara
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom:

Hoppas att du mår bättre snart

Svar: Tack...det hoppas jag med :)
CARINA WESTIN