VÄLKOMMEN hem Maya!

Idag vid 10:00 åkte vi och hämtade hem våran efterlängtade Maya.....som jag/vi har längtat! Hon är störtskön vår lilla Maya...ingenting bekommer henne, hon är så cool....precis som matte...hahhaha!
 
När vi kom hem så satt vi henne direkt i hagen jag gjorde igår så Kuro och Maya fick snusa på varandra genom gallret, men ganska snart så fick även Kuro komma in i hagen. Allt gick så bra...Kuro tycker att hon är lite läskig och vill gärna dra sig undan lite. Men, samtidigt så vill han visa att "husse" är min....gullehund! Undra vad Kuro tänker just nu?
 
Åh, så jag grämer mig över mitt sår på magen. Jag vill också ligga på backen/golvet och mysa med henne. Men, jag vet inte om jag kommer upp igen om jag väl kommit ner på backen. Jag är ju liksom inte smärtfri än....suck!

 
Efter bus på gården ett tag så gick vi in för att ta en liten siesta i soffan - jag och Maya! Nu får jag också mysa för fulla muggar och jag bara ÄLSKAR hennes lena mjuka mage. Har alltid haft hanhundar förut och de har ju haft en liten pillesnopp på sin mage. Mayas lilla mage är så varm, mjuk och len...skulle kunna snusa ihjäl mig!
 
 
....efter hon vaknade till så började hon tugga på ett ben. Blev så glad när hon självmant gick in i buren för att tugga på benet en stund.
 
 
Izabell hörde av sig och ville så gärna komma och hälsa på Maya. Självklart fick hon och "Muffe" komma förbi. Maya bara älskar människor och är inte det minsta rädd. De enda gångerna hon visat lite obehag är när Kuro skäller. Då vill hon gärna komma nära mig eller Jocke, men det lär ju snart gå över för Kuro skäller varje gång han busar ute på gården...så hon kommer att bli van!
 
 
För er alla som inte vet ännu så kommer Maya från Vitterklippens Kennel och blir 10 veckor gammal på måndag. (Vi har inte kunnat hämta henne tidigare på grund av att jag måste operera bort en stor del av min tjocktarm). Maya är en black änd tan färgad pudel tjej som kommer att bli dvärg eller mellan när hon blir stor. Hon har ett helt underbart psyke och vi är redan störtförälskade i henne. Hon har inte kissat elelr bajsat inne en enda gång...peppar, peppar!