Tagit alla stygnen idag!

Idag klockan 11:00 var det äntligen dags att ta bort dessa klammer till stygn på min mage. Så de har kliat och skavt mot byxlinningen. Sköterskan som tog bort dom räknade till hela 35 klammer rakt över min mage + att stomins trådstygn också kunde tas bort i samma veva.
 
Vissa klammer gjorde riktigt ont när hon plockade bort dom och på två ställen så kommer det ut lite vätska från såret. Hon hämtade in en läkare som fick titta på stygnen...eller där stygnen suttit och han sa bara att det var bara att gilla läget och försöka ha såret så torrt som möjligt. På det ställen det kommer lite vätskar så har sårkanterna förskjutits lite...suck! Nu är det bara att försöka hålla så torrt och rent som möjligt, men ack så skönt att klammren är borta!
 
Vet ni vad sköterskan sa till mig? Jo, att jag hade en liten och gullig stomi.....sjukhushumor på hög nivå med andra ord! Men, hon verkade allvarlig när hon sa det....hon tyckte det var liten och att den såg väldigt bra ut. Jag som tycker det ser ut som om en Alienmask borrat in sig i min mage...huvva! Hon ville att jag skulle dit igen på måndag klockan 11:00 igen för att checka ärret på magen och även på min stomi. Hon tyckte att jag var lite röd i skinnet. Vilken tur att det finns de som bryr sig på sjukhuset också....
 
 
Min mage ser ut som om jag blivit överkörd av något med dubbdäck....ingen vacker syn! Undrar hur lång tid innan den slutar ömma och att det röda försvinner? Det är 2 veckor sedan jag opererade mig idag...tänk, så tiden flyger fram! Men, stomipåsen är jag fortfarande ingen vän av....inte alls. Jag tycker den är i vägen hela tiden, den är äcklig att tömma och byta och det är riktigt äckligt när man känner hur den fylls med varmt skit....nä....så jag längtar tills den försvinner igen....om ca 6 månader! Hoppas dessa 6 månader kommer att gå fort.....hoppas, hoppas! Alla ni som kan skita på riktig väg....njut av det!