Maya i klipprummet

Jag försöker att göra någonting med Maya varje dag - allt som har i pälsvård, kloklippning, tandborstning, kika i munnen, pilla i öronen m.m.. Jag har hittills rakat två tassar, rakat nosen och svansroten, plockat lite hår ur öronen, klippt klor på en tass och klippt henne lite på "mattan" (längst bak på ryggen mot svansen till) och lite på benen, bak i rumpan och runt halsen.
 
Jag kan inte annat än att bli fascinerad av denna lilla dam - så otroligt duktig hon är på alla sätt och vis! Hon står still som ett ljus på trimbordet...det lovar gott inför framtiden måste jag säga.

 
 
Efter klippningen så fick hon gå ut och dricka lite vatten och kissa....duktig liten tjej!
 
 
Nästa gång i klipprummet så ska resten av tassarna rakas och klorna klippas på ALLA tassar + att prova sätta igång fönen för att se hur hon reagerar innan det är dags för ett välbehövligt bad. Jag får nog börja med den lite lugnare fönen....jag tror hon kanske blåser bort av tornadon jag har. Vad roligt att börja klippa en riktig frisyr igen, det kommer nog att vara en massa oooppps.....där skulle jag inte ha klippt innan jag kommer på knixen igen. Det var så otroligt längesedan jag klippte en "riktig" frisyr på en pudel. Jag har oftast haft egna frisyrer på slutet...både på Kuro och på mamma och pappas hund Izor.