Ärenden med privat chaufför

Idag har jag haft lyxen att få ha en alldeles egen chaufför....min pappa! Jag hade några ärenden att göra på Apoteket och på Reginas....med en del tunga saker. Så pappa erbjöd sig att skjutsa och bära åt mig....snälla pappa. Jag har varit lite orolig hur det ska gå att köra bil, genom att säkerthetsbältet går rakt över stomipåsen på min mage. När jag åker så kan jag hålla undan bältet, men när jag kör....hmmmm?
 
Vi började med att åka till apoteket på sjukhuset där jag ska hämta ut saker som jag behöver till min stomi. Det blev en hel pappkasse full med saker....tung var den också. Tur pappa är stark! Jag får ju liksom inte bära tunga saker på några veckor på grund att risk för att få brock....och det vill jag ju inte få!
 
 
Efter Apoteket så stannade vi till på Reginas för att köpa mer hundmat till Kuro (än en gång, tur pappa är stark) och lite smågrejer till Maya.....som ett koppel, lite tuggben och en fäll till buren. Funderade på att köpa en leksak till henne, men vi har ju så mycket redan här hemma så vi får se vad hon gillar och inte gillar. Men, nog kommer hon få en och annan leksak...det kan jag lova.
 
 
Imorgon vid 10:00 åker vi för att hämta hem våran efterlängtade och älskade lilla underbara Maya Piraya! Åh, så jag längtar! Ikväll så ska vi valpsäkra lite här hemma + att göra ett slags hinder så att Kuro kan komma upp på övervåningen om han vill vara ifred....ett hinder som Kuro han hoppa över, men inte Maya. Vi ska också sätta upp en liten valphage ute på gården av kompostgaller, vi måste gå igenom staketet först innan vi törs släppa henne helt fri + att det kan vara skönt att slippa springa och jaga henne om hon vill ut och kissa mitt i natten, vi har ju liksom en stor tomt.