Äntligen är sjukhusvistelsen över!

Vilken nervpirrande dag det varit idag. Idag blir jag utskriven från sjukhuset för denna gång och jag har en massa träningstider för stomibytet. Jag tycker det är så vidrigt äckligt att jag hyperventilerar så att händerna börjar skaka och svetten rinner på mig, (sköterskan säger att jag slutar att andas). Hur ska jag lära mig detta? Det sista stomibytet gjorde jag alldeles själv och gick igenom de steg som skulle göras....jag blev godkänd....yeeehawww!
 
Det känns både skönt och otryggt på en och samma gång att komma hem. De säger på kururgavdelningen att jag har läkt och allt fungerar på rekordfart...att de inte varit med om så snabbt tillfrisknande någongång (eller är det bara någonting som de säger för att hålla mitt humör uppe?). Redan efter första dagen hade det kommmit bajs i stomipåsen och på den tredje dagen så satte tarmarna igång ordentligt (det var då jag hade så fruktansvärt ont i magen). De säger att det brukar ta minst 6-7 dagar innan magen kommit igång, Undra om detta har något med att jag gett mig själv healing på magen sedan dag 1 på sjukhuset.....det tror jag!
 
Vid 17:00 kom Jocke och hämtade mig från sjukhuset och med oss hem följde en stor kasse med mediciner. Jag som hatar att ta tabletter och sprutor....så himla skoj! Jocke kommer att få äran att ge mig en spruta i låret/magen varje dag. Första gången för honom ikväll och det gick bra...eller...så bra det kan gå med en spruta inblandad. Sprutorna skall jag ta tills den 7 juli och de är för att förebygga blodproppar...
 
 
Nä, nu ska det bli skönt att få lägga sig i sin egen säng. Den enda nackdelen är att det fortfarande inte är skönt att ligga på sidan och på magen är ju bara att glömma genom att där sitter ju stomipåsen fast. Det kommer nog att bli några nätter till liggandes på rygg....suck! Men...JAG ÄR HEMMA igen!
 
Att få krama om Kuro var ju inte heller fy skam om man så säger....har saknat honom mer än vad jag kunnat ana! Han blev också glad, men jag tror han är lite mer kär i husse numera.....och det gör ingenting!