Stomi VS camping

Att campa och ha stomi passade inte mig så bra verkar det som. Stomipåsen fylldes med rekordfart med bajsvatten (om man nu kan kalla det), ett tecken på att jag inte ätit regelbudet och tillräckligt bra mat. Jag kan ju erkänna att det blivit mycket gott på kvällarna och vi har nästan grillat varje dag och inga tider att passa. Det känns som bilden nedan i magen:
 
 
Vi har också varit ute och gått rätt mycket och jag har fått så ont i sidorna på min mage - vet ej varför riktigt. Det gör bara ont! Troligast beror det på att allt inte är läkt innuti mig än och att jag inte gått på längre promenader tidigare. Har också på kvällarna haft riktigt ont i ryggen - jag känner hur jag går krokigt med ryggen. Jag gör det för att det känns bäst för magen då....än fast jag vet att jag ska gå rak i ryggen. Jag försöker gott folk...jag försöker....
 
 
Att gå och tömma stomin på campingens toaletter var inte heller så skoj....det var smutsigt och skitigt på golven och på de flesta campingar fanns inget rinnande vatten inne på toaletterna. Inte så skoj med andra ord. Men, över förväntan så gick det bra att byta stomipåsen inne i husbilens toalett - lite trångt..men, på det hela så gick det smärtfritt. Jag hade bara ett litet läkage under natten (det första för mig), men, jag upptäckte det så tidigt så ingens större skade skedd.
 
Det känns inte heller kul att duscha på campingarna - jag tror att nästa gång så ska jag prova duscha inne i husbilen. Det är inte skoj att bara ha ett tunnt skynke mellan sig och den andra (okända) som duschar med en påse som sitter fast på magen. Vill inte ha en massa konstiga och undrande blickar på min mage. Det tar ju också lite tid att stomipåsen skall torka och det känns olustigt att gå med en blöt stomipåse tillbaka till husbilen.
 
Bland det första jag gjorde när jag kom hem var att kasta mig in i duschen....ack så ljuvligt det var!