Sista sprutan tagen...

Är så överlycklig i går kväll så var det den sista sprutan jag fick....som ska motverka blodproppar. Det känns så otroligt skönt....helst genom att jag INTE gillar sprutor alls. Jag har sammanlagt nu fått 30 sprutor...alltså vånda i 30 dagar...eller kvällar som sprutan stack in i mitt fläsk. Det har varit Jocke som har fått agera sprutskötare dessa dagar (några av sprutorna fick jag redan när jag låg på sjukhuset) och det har inte varit roligt för honom heller. Jag tror att det gör så ont med sprutorna för att jag spänner mig så...slutar andas ibland. Jag borde ha fått godis...precis som Maya när hon fick sin spruta. Men, nu är det klart och jag hoppas att jag slipper dessa sprutor inför nästa operation som blir någon gång till hösten/vintern skulle jag tro....men, sån tur kommer jag väl inte att ha!
 
 
Åh...så glad jag är att den sista sprutan är tagen - nu kan jag ha semster i lugn och ro....eller.....höll på att glömma de eländiga stomipåsarna...suck!  Men, hellre stomipåsar än sprutor och det är rena rama sanningen. Jag är också glad över att jag nu inte tar något smärtstillande längre - eventuellt någon alvedon någon gång bara - det känns också så skönt! Tycker inte om att svälja tabeltter heller. Jag måste väl ändå vara den jobbigaste patient som finns....nålrädd och har svårt att svälja tabletter - man får ju inget annat när man ligger inne på sjukhuset!